15 juli 2009

Semester och familjeläger

Jag har ju semester nu - i fyra veckor. Mer eller mindre. (Men jag lovar att kolla e-post och blogg minst en gång om dagen, samt att jag svarar i telefon).

Idag har familjen åkt till Hjälmareds folkhögskola där vi är med på Credos familjeläger och för vår familj är det 10:e året i rad. Att åka på familjeläger är ett underbart koncept. Dels är det en väldigt vacker miljö här på Hjälmared. Sen, varje förmiddag så får man en långt undervisningspass och alla barn vaktas av barnledarna. På eftermiddagarna finns tillfälle för fritid, kantoting, mer undervisning. På kvällarna är det kvällseminarium. Maten är god och man behöver inte göra någonting, bara komma och äta. Till detta, alla tillfällen till gudstjänster, bönestunder, förböner, möjlighet till bikt eller enskilda samtal.

Jag kan verkligen rekommendera familjeläger, för stora som små familjer.

På Hjälmareds folkhögskola finns denna bild som altartavla. Så underbar - det gäller att komma ihåg detta - även i valarbetet!
Himmelske Fader, var när mig
all kraft utav dig är ett lån.
Om du inte lyfter och bär mig
var tager jag vingar ifrån.

Inga kommentarer: