8 sep. 2012

Världens fest eller anställdas

Det är roligt att vara på världens fest. Massa mycket bra och engagerade föreläsningar och seminarier. Härliga möten och återseenden. Och nya bekantskaper.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på - för vem är Världens fest? På förra seminariet jag var ställdes frågan hur många anställda som var där. Betydligt fler än hälften, kanske 3/4 räckte upp handen. Är det här bara en stor personalfest? Fortbildning för personalen? Har vi heliumballonger?

Nej, jag ska inte vara sån. Men frågan måste nog ställas. Målgruppen och syftet ska nog förtydligas.

Det är bra och viktigt att komma samman. Det är skönt att se att vi är många. Men vi finns ju hela tiden - överallt.

Någon skrev på twitter i morse "Härligt att vara med så många kristna", och jag tänkte - det finns betydligt fler kristna än vi kan se. Även i min vanliga vardag. Även om vi just nu kan se vilka vi är med illgröna band och väskor. Jesus finns mitt ibland oss

Jo, måste ju dela med mig av Kent Wistis underbara bild med anledning av panelsamtalet om sociala medier igår. Tack Kent!

Inga kommentarer: