Igår kväll delades det ut pris för bästa reklam, reklam som fungerar. Priset heter 100-wattaren och det finns flera olika kategorier.
Och då läser jag i Resume att Stockholms stadsmissions reklam "Hjälp oss att bryta en gammal jultradition" i kategorin samhällsreklam fick första priset!
Motiveringen löd:
Med ”Hjälp oss bryta en gammal jultradition” överträffades organisationens insamlingsmål på 70 procent.Grattis till Stockholms stadsmission säger jag!Juryns motivering:
”Äntligen kan Sveriges mest sönderälskade tv-program göra nytta. Särskilt om så få som möjligt får möjlighet att titta på det.”
100-wattare
Kampanj: Hjälp oss bryta en gammal jultradition
Annonsör: Stockholms Stadsmission
Byrå: Garbergs
De fick även en 50-wattare för sin internetreklam "Hemlösa banners"
50-wattare
Kampanj: Hemlösa banners
Annonsör: Stockholms Stadsmission
Byrå: Garbergs
Dagens Media: Garbergs segrar med Stadsmissionen>>
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar