7 dec. 2011

Kyrkan i din mobil

Nu kan du som har en android-smartphone också ladda ner Svenska kyrkans kyrkapp "Kyrkguide".

Så här står det på Svenska kyrkans utvecklingsblogg>>

Vår mobilapp ”Kyrkguide” finns nu tillgänglig både för iPhone- och Android-telefoner. Ladda ner här.

Jag har redan laddat ner appen till min iPhone och jag tycker den är lysande bra. Visst - det finns saker som kan förbättras. Det saknas en del kyrkor, andra kyrkor finns med som har tagits ur bruk. Men det går att fixa. Det är bara att höra av sig till utvecklingsavdelningen.

Jag kan enkelt välja att prenumerera på den församling och kyrka där jag oftast går. Jag kan få sms-påminnelser innan en aktivitet så att jag inte glömmer bort.
Jag kan, när jag kommer till en ny stad, enkelt se var närmaste kyrka ligger i förhållande till där jag är och se vad de har för gudstjänster eller verksamhet.

Ja, jag tycker faktiskt det här är lysande.

Så om du har tillgång till en smartphone - ladda ner appen och kontrollera att din församling, din kyrka finns med. För det kan hjälpa andra att också hitta dit!

Appen heter Kyrkguide.

POSK valblogg: Svenska kyrkans kyrkguide till iPhone>>

Inga kommentarer: