16 mars 2010

En ängel i brevlådan


Idag fick jag ett brev från Hela världen, Svenska kyrkans internationella arbete. Jag är regelbunden månadsgivare och fick därför en liten gåva i form av ett rockmärke, som ser ut som en ängel.

I brevet, som är underskrivet av Christer Åkesson biståndschef, får jag veta att ett träd kostar 10 kronor. Ett träd som binder jorden, motverkar erosion och fyller på grundvattennivåerna. För 100 kronor kan 1200 personer få vattentabletter som renar vattnet - för en vecka. En ny brunn kostar 8933 kronor.

Varje gång jag står i duschen är jag så lycklig att det kommer varmt och skönt vatten. Det är tyvärr inte alla som har möjlighet att duscha - de har inte ens tillgång till rent vatten att dricka!

Därför stödjer jag och POSK Hela världens fastekampanj och samlar in pengar till rent vatten. Hjälp POSK att fylla hinken med mer pengar. Hjälp dina medmänniskor att få tillgång till rent vatten.

Inga kommentarer: