23 sep. 2009

Nordens största fika

I foajen i Uppsala universitet står det en rad utställare och försöker informera oss om olika saker. En av dessa utställare är Fairtrade.

De vill skapa nordens störta fikapaus den 20 oktober mellan kl 08-20.

Det går till så här:
1. Du registrerar din fikapaus på www.rattvisemarkt.se (from 25 augusti)
2. Du kommer att få ta emot informationsmaterial per post.
3. Marknadsför fikapausen och bjud in fikadeltagare.
4. Tisdagen den 20 oktober fikar du med minst en Rättvisemärkt produkt.
5. Rapportera din fikapaus och dina fikadeltagare senast kl 20.00 den 20 oktober.

Tävlingen gäller vilken av de nordiska länderna som kan samla flest personer att fika rättvisemärkt under en dag.

Undrar just om Gunnar Sibbmark kommer att anmäla kyrkomötet? Vi har ju kyrkomöte den 20-24 oktober och det fikas här minsann - hela tiden. Och det är rättvisemärkt. Så det borde ju platsa.

Det är ju tur att jag är här och kan fika - för på min arbetsplats (jag är ensam anställd, jag jobbar hemma) är det inte så många att fika med, det vill säga ingen. Men nu får jag chans att ställa upp och hjälpa till tillsammans med 250 andra kyrkomöteskamrater.

Kan du göra något på din arbetsplats?

Inga kommentarer: