18 dec. 2009

Stor förlust för Dagen


Jag konstaterar idag när jag läser igenom min e-post och bloggar att Emanuel Karlsten, webbredaktör på tidningen Dagen slutar. Det är en stor förlust för tidningen Dagen.
Läs själv vad Emanuel Karlsten skriver här>>
Medievärlden skriver här>>
Resumé skriver här>>

Emanuel Karlsten har öppnat en ny blogg här>>

Tydligen skall Emanuel gå från den kyrkliga sfären, vilket då innebär att han inte hamnar på Kyrkans tidning, vilket hade varit en nåd att stilla bedja om. Men - jag önskar Emanuel allt gott och lycka till med det nya jobbet. Du har gjort en kanonuppryckning på tidningen Dagen och placerat den kyrkliga journalistiken på webbkartan och i de sociala medierna på ett framsynt sätt. Jag hoppas bara att Dagen (och Kyrkans tidning!) fortsätter i samma anda.

Uppdaterad 2009 12 18 kl 22.05
Emanuel Karlsten går till Expressen
Läs Medievärlden här>>
Läs Kyrkans tidning här>>
Läs Emanuels Dagenblogg här>>
Läs Emanuels andra blogg här>>

Inga kommentarer: