8 okt. 2012

Strukturutredningen

Efter att i tre dagar har varit värd, tillsammans med mina kollegor i presidiet, när vi har haft besök från Åbo kyrkliga samfällighet, är jag för en kort stund vid mitt skrivbord. Det är e-post och papper som ska läsas och åtgärdas och planering som ska göras.

I morgon åker jag upp till Stockholm för att träffa POSK i Ekerö. Och på onsdag är jag i Uppsala för att få höra hur kyrkokansliet tänker hantera kyrkovalet.

Så idag kommer jag inte hinna blogga så mycket.

Men jag hittade på Frimodig kyrkas blogg en sammanställning av flera olika artiklar och bloggare (främst Frimodig kyrkas folk) som debatterar om strukturutredningen.

Där finns också länkar till Nils Gårders (POSK) artiklar i Världen idag.

Frimodig kyrka: Mera om strukturerna>>


Inga kommentarer: