15 okt. 2012

Besök i Grava och låna en biskop

Igår söndag var jag i Grava, i Karlstad stift. Tyvärr inte inne i kyrkan men i bygdegården/församlingsgården som ligger precis bredvid.

Jag fick träffa en härligt gäng POSKare från Karlstad stift som hade en första träff inför kyrkovalet. Jag fick berätta om POSK och vårt program och de började lägga upp lite planer och strategier inför kommande kyrkoval.

Väldigt roligt för mig att komma dit och träffa dessa härliga POSKare!

I tidningen Dagen läser jag att det går att låna en biskop. Det vore något det.

Nu visar det sig att det bara är under 15 minuter i samband med att Elsbodakyrkan i Umeå firar 30 år.

Vad tror du att besökarna kommer att låna dig till?
– Bra fråga! Ja, vad har jag gett mig in på egentligen? Förhoppningsvis vill de få till ett bra samtal eller kanske ställa några frågor, säger Luleå stifts biskop Hans Stiglund.
Dagen: Nu kan du låna en biskop>>

Ja, det var kanske en trevlig idé. Vad skulle du göra om du fick "låna" din biskop i 15 minuter?

Foto: Tidningen Dagen

Inga kommentarer: