9 okt. 2012

Besök hos Ekerö POSK-grupp

Måste bara få skriva att jag just har lämnat Ekerö POSK-grupp efter att jag ikväll varit och hälsat på dem.

Så underbart roligt att få träffa en sådan härlig och engagerad POSK-grupp!

Vi talade (tja, ska jag vara ärlig, så var det väl mest jag som talade) om POSKs handlingsprogram och om det kommande kyrkovalet.

Ekerö är ju idag en samfällighet. De kommer att bli ett pastorat den 1 januari 2014 om strukturutredningen går igenom på kyrkomötet i november. De hade redan börjat tänka men fortsätter nu fundera på hur de ska hantera den nya situationen.

I den här församlingen och i den här kyrkan var en gång Lars Ohlys pappa Harald Ohly kyrkoherde. Och i en av grannförsamlingarna bodde Anders Frostensson. 

Jag hade aldrig varit i den här delen av Stockholms stift förut, det var roligt att få träffa POSKare i ytterligare en av våra fantastiska församlingar i Svenska kyrkan.

Inga kommentarer: