7 maj 2012

Helt färdig…

Nu är jag hemma i Göteborg efter 2,5 dagar i Stockholm på KOM-dagarna och sedan 2,5 dagar (hela helgen) i Linköping för POSKs årsmöte.

Det har varit roliga och intensiva dagar. Vid årsmötet antogs POSKs vision och program för 2014-2017. Det är tanken att detta ska läggas upp på webben så snart justeringarna är gjorda. Men… tyvärr har jag råkat ut för ett datorhaveri när min jobbdator har totalkraschat. Lyckligsvis har jag mycket av materialet tillgänligt på annat håll, men inte allt. Det här ställer till en del problem tyvärr.

Jag ber om överseende med detta.

Under årsmötet passade POSK också på att fira 25-årsjubileum. Vår ordförande Hans-Olof Andrén samt styrelsemedlem Per Lindberg berättade lite kort om vår historia. Det kan du se här.

Nu ser vi fram emot mot 25 nya spännande år. Där vi vill vara med och ta ansvar i Svenska kyrkan. Vår vision är

"POSK - Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan - har som vision att Svenska kyrkan ska vara en gemenskap som speglar Guds vilja i gudstjänst och liv och som talar tydligt om Jesus Kristus"

Inga kommentarer: