10 apr. 2012

Vad tänker du på, Manilla?

Manilla Bergström, präst i Torslanda-Björlanda församling på Hisingen, Göteborg skriver i den lokala tidningen, Torslanda-tidningen>>
Vad tänker Du på, Manilla Bergström

Vi kommer att mötas här ibland, du och jag. Min tillvaro och mina möten i livet kommer att möta din tillvaro och kanske kommer vi att känna igen oss i varandra? Vi är ju människor. En kollega frågade mig för ett tag sedan om vad jag brinner för. Och jag svarade ”mötet”. Mötet mellan människor, där vi ser varandra och bekräftar varandra. Det händer någonting där och det är inte alltid vi vet hur det kommer sig eller vad det kommer att bli av det.
(…)

Jag är en trettionioårig trebarnsmamma, hustru, präst, lillasyster, klassförälder, storasyster, väninna, kollega, moster, körsångare, ex-fotomodell, föreningsmänniska, krönikör med mera som har lärt mig ett och annat av livet och som känner mig trygg i stort sett var jag än hamnar, utom möjligtvis på ett gym. Annars kan jag berätta om möten både här och där, hemifrån eller varhelst jag kan ha hamnat när jag bott och arbetat i olika hörn av världen innan jag kom så långt att jag började jobba i kyrkan i Torslanda.

Läs hela artikeln här>>

(Manilla är också POSKare och satt i kyrkoråd innan hon blev präst.)

Inga kommentarer: