17 mars 2012

En välfylld helg

Någon kanske kommer ihåg att jag i höstas vann ett pris. Priset för Kristen up ‘n’ coming sociala medier-profil.

Priset var en bok samt att få åka på Webcamp eller på Webcoast. Och denna helgen är det Webcoast. Webcoast är en knytkonferens och på deras webbsida står det:

En fysisk mötesplats för oss som arbetar, leker och umgås på webben. En bytesmarknad för idéer och åsikter, kunskap och inspiration.

Vi erbjuder en helg där du vidgar dina kunskaper och ditt kontaktnät, en helg du kommer att minnas och ha glädje av länge.
Där har jag varit fredag kväll och hela dagen i dag. Mycket spännande och innehållsrikt. Jag har bland att annat lyssnat på föredrag om "det sociala kontoret", "lär dig skriva inspirerande texter", "om google +" . Mellan föredragen är det nätverkande och minglande. Många kontakter knyts, både fysiskt och på nätet. För den som är intresserad av att följa med på konferensen kan du göra det på twitter under #webcoast. Du kan också se många av föredragen på bambuser. Sök på webcoast där också.

Men på kvällen återvände jag till Gudstjänstfestivalen för att vara med på Allsångsmässan i Annedalskyrkan. En idé som jag har varit med och tagit fram. Det blev en mycket bra gudstjänst. Simon Ljungman med sitt band spelade och kyrkan var full. Alla var med och sjöng i alla sånger. Efteråt kom folk fram och sa "det här borde ni göra oftare" och "man blir ju religiös på kuppen".

För den som missade allsångsmässan i kväll och vill vara med och sjunga kan sätta på P1 den 17 juni kl 11.03.

I morgon blir det webcoast igen. En spännande förmiddag med nya seminarier som deltagarna bidrar med. Flera olika sponsorer är där.

Bland annat ett företag, Binero, som lottar ut en surfbräda. Och den surfbrädan har inget med internet att göra, utan det är en alldeles riktig och illande grön surfbräda. Den kan någon av deltagarna vinna och då får man också en surfkurs i Norge. Det vore väl något att lägga till mitt andra pris? Därför är jag med och tävlar om Bineros grymma “surfplatta".

Jo, jag vann ju också en bok i höstas, av Brit Stakton "Gilla" (läs min recension här>>). I morgon ska jag ta med den till Webcoast och be Brit signera den. Hon är med på konferensen och har hållit i flera spännande seminarier.

Egentligen är det två helt olika konferenser den här helgen kan man tycka, som vänder sig till helt olika människor.

Men i mångt och mycket är också väldigt lika. Det som stod på webcoast webbsida går ju att använda rätt av för gudstjänstfestivalen nästan, det är bara att byta ut ett ord:

En fysisk mötesplats för oss som arbetar, leker och umgås i gudstjänst. En bytesmarknad för idéer och åsikter, kunskap och inspiration.

Vi erbjuder en helg där du vidgar dina kunskaper och ditt kontaktnät, en helg du kommer att minnas och ha glädje av länge.


Inga kommentarer: