11 maj 2011

Problem och möjligheter

Dag Sandahl, som var POSK:are förut, och nu är med i Frimodig kyrka, bloggar flitigt på sin Dagblogg på Östran.

De senaste dagarna har han hävt ur sig en hel del dumheter om POSK, som jag tycker är tråkigt. Men det får stå för honom.

Däremot är ämnet i sig intressant.

Det började med att Dag skrev en bloggpost "SMiSK - en framtidssyn" som bland annat handlade om strukturutredningen, som han inte verkar ha mycket till övers för. Jag ställde en fråga hur Frimodig kyrkas vision såg ut - och då svarar Dag med en ny bloggpost "Frimodig och kyrklig".

Gott och väl så - vi får väl försöka mötas och hitta våra likheter. Vi vill samma sak, nämligen att det skall vara en kyrka som är fri från partipolitik och att de som är med och beslutar om Svenska kyrkans tro, bekännelse och lära skall vara väl förankrade i Svenska kyrkans verksamhet och gudstjänstliv.

Nu har Dag skrivit en ny bloggpost där han presenterar: Problemfestivalnorra Öland söndagen den 3 juli kl 18 till tisdag den 5 juli kl 12.
Du kan läsa mer om festivalen på Dags blogg här>>

Han avslutar sin bloggpost (tyvärr var det ganska mycket jag fick ta bort från sista stycket)
Detta sagt vill jag möta många POSK-are på festivalen - liksom många av alla slag. Frimodigt säger jag: Välkomna!
Spännande! Jag ser fram emot att höra mer om problemfestivalen.

POSKs styrelse har valt att lägga nästa års kyrkodagar tillsammans med Teologifestivalen i Uppsala. Du kan läsa mer om teologifestivalen här>>

Vi POSKare är med på hela programmet - och avslutar på söndagen med en gemensam träff mellan 13.00-16.00 i universitetets aula. Mer information om detta kommer i POSK-bulletinen som bör komma under veckan.

Inga kommentarer: