11 maj 2011

Och namnet är…

Uppdaterad kl 15.00

Har du hört talas om cykelställsfrågor? De där frågorna som man väljer att diskutera för att det finns mycket annat som är jobbigare och som man inte vill ta i - utan då väljer man att diskutera "var skall vi ha cykelstället?"

Jag vet inte om det är rätt att jämföra namnfrågan på Svenska kyrkans internationella arbete med en cykelställsfråga - men… oavsett detta så kommer namnfrågan upp under helgen på Kyrkans Världsdag>> som genomförs i Uppsala.

Representanter för de olika stiftsstyrelserna är inbjudna och även stiftens internationella grupper. Om jag har förstått det rätt så kommer frågan upp på flera plan. Läs den särskilda inbjudan till stiftsstyrelserna här>>

Jag har sammanställt en sida med lite dokument som har skickats ut i förväg till de som kommer att delta. Där finns bakgrund till namnet, till ACT , till besluten och så vidare. Där finns också länk till en webbenkät som de som skall delta får lov att svara på.
Du hittar all information här>>

Jag vet att flera POSK:are kommer att medverka under den här helgen. Jag hoppas kunna få lite rapporter direkt från dem.

Inga kommentarer: