11 feb. 2011

Unik gudstjänst


På söndag skall du (som vanligt hoppas jag) passa på att gå i kyrkan. Då kommer det att firas en unik gudstjänst som du inte kan få möjlighet att fira igen förrän 2038. Söndagen är den 6:e söndagen efter Trettondagen.

Temat för söndagen är "Gud verkar nu" och är så ovanlig att det bara finns en årgångs texter.
Jes 43:15-21
Fil 2:12-13
Joh 5:16-23

Ps 63:2-5
Gud, min Gud, dig söker jag,
min själ törstar efter dig,
min kropp längtar efter dig,
som ett kargt och uttorkat land.
Då skådar jag dig i helgdomen,
jag ser din makt och din härlighet.
Din nåd är mer värd än livet.
Min tunga skall prisa dig.
Jag vill lova dig så länge jag lever
och åkalla dig med lyfta händer.

Brygubben skriver också om denna unika söndag Inte vilken söndag som helst>>
Dagen: Kommande söndag är unik>>

Inga kommentarer: