21 juni 2010

Sommarlov här - hör om Hoppet på radio!

Idag startade sommarlovsföljetongen på P1. Varje morgon 8.45 kan man lyssna på en berättelse. Denna vecka handlar det om Felix som väntar på att pappas skepp skall komma hem.
En sannhistoria sänds i fem delar den 21-24 juni kl 8.45 i P1.
”Käre Gud i himlen, det här är Felix som ber, gör så att min far kommer tillbaka nu genast. Han heter Algot Lilja och är styrman på skonaren Hoppet. Min far är världens snällaste och kan berätta roliga historier som är alldeles sanna.”
Har du missat något avsnitt så kan du lyssna här eller läsa mer om följetongen. Sommarlovsföljetongen>>

För mig är sommarlovsföljetongen ett säkert sommartecken. Det var något jag brukade lyssna på som barn och som jag har försökt att föra över till mina barn (med blandat resultat, får jag i ärlighetens namn säga).

Det vore väl något för Svenska kyrkan att satsa på. En sommarlovsföljetong som sänds på radio (ja, för vi bör väl ha en egen radiokanal?) och på webben. Med material som församlingarna kan använda i sin barnverksamhet när de har kyrkan öppen för sommarlediga barn och ungdomar. Kanske är det redan någon församling som gör något likande?

Inga kommentarer: