26 nov. 2009

Ny chefredaktör och radioreklam

Tog mig friheten att ta lite ledigt under dagen så att det kunde bli lussekatter till advent.

Men nu har jag läst igenom lite post igen och ser då att Dag Tuvelius, chefredaktör på Kyrkans tidning, meddelat sin personal att han slutar i och med att hans 5-åriga kontrakt går ut i mars.
(Intressant att han berättade detta en torsdag, när tidningen kommer ut - så att tidningen inte kan ha med nyheten i sin papperstidning…)
Tidningen Dagen och tidningen Sändaren skriver också om Kyrkans tidning.

Ja, det skall bli spännande att se vem som söker och vem som får chefredaktörsjobbet. Jag skulle önska att Kyrkans tidning förnyade sig än mer, och precis som Dagen, började använda webben, twitter och andra sociala medier mer. Men det återstår att se.

Jag läser också i Dagen samt på sr.se att Domkyrkan i Uppsala har köpt reklamtid i radio för att göra reklam för sina konserter under jul. Intressant! Och som det står i Dagen
- För oss är det ju naturligt att kommunicera via himlarymderna, säger domkyrkokaplan Lars Åstrand i ett pressmeddelande.

Inga kommentarer: