23 sep. 2012

Från Gävle till Skellefteå

Igår träffade jag POSKare från Uppsala stift. Gick igenom vårt handlingsprogram och berättade vad vi vet om kommande kyrkoval.

Det var härligt att träffa dessa engagerade POSKare som avsätter större delen av sin lördag för att de vill göra en insats för Svenska kyrkan.

Efter det mötet tog jag nattåget upp till Skellefteå. Där blev jag hämtad av en av våra POSKare och vi gick på högmässan i Skellefte landsförsamling där kyrkosångsförbundets hade avslutning på sin Riksfest och framförde en mässa skriven av pastor Tomas Bodström. Fantastisk körsång och härlig gudstjänst.

Sist jag var i den kyrkan var 1984 när jag var på Kyrkans Ungdoms stora riksmöte.

Nu är jag med på Luleå stift årsmöte. Och det efter att jag har pratat om vårt program och det kommande kyrkovalet.

Och lika roligt att vara här och träffa POSKare som har avsatt tid för att vara med. Nu ska de strax dra upp riktlinjer för sitt arbete 2012-2013.

Inga kommentarer: