17 nov. 2011

Kyrkans Tidning och Svenska kyrkan startar WebbTV



Jag är just nu på ett heldagsseminarium och hann bara snabbt bläddra igenom Kyrkans Tidning i morse. Och det som då var spännande att se var artikeln om den WebbTV-satsning som startar i morgon, ett samarbete mellan Svenska kyrkan och Kyrkans Tidning.

Tyvärr hittar jag ingen webbartikel som jag kan länka till, men jag har gjort en faximil på artikeln.


http://www.kyrkanstidning.se/webbtv/

WebbTV användes redan under bok och biblioteksmässan, så du kan gå in och titta på reportage redan idag.

Skall bli mycket spännande att se vad som händer med den här satsningen. Personligen så har jag alltid önskat att Svenska kyrkan skall ha en egen TV och radiokanal - där vi själva kan bestämma vilka program som skall sändas. Kanske är detta ett steg mot rätt riktning?

Så första sändningen här:







Uppdaterad 2011 11 21
Kyrkans Tidning: Nytt TV-magasin på webben>>
My NewsDesk: Svenska kyrkan startar webbsändningar idag>>
Svenska Kyrkan: Startar webbsändningar idag>>
Teknikfreak: Svenska kyrkan startar webbsändningar>>

Inga kommentarer: