3 jan. 2011

Låt barnen komma och hindra dem inte

Genom nätverket "Livet i Svenska kyrkan" blir jag tipsad av Martin Garlöv om den familjegudstjänst som sändes på SVT 2 januari. Det är en familjegudstjänst från Själevads kyrka.
Se hela gudstjänsten här>>

Det var ett bra tips - jag har sett gudstjänsten nu! Och jag blev glad. En kyrka full med människor, i alla bänkar! En bra präst, ungar som sjunger och det som gjorde mig extra varm om hjärtat var när 10-åriga Ville Ågren spelade orgel till lovsången "Måne och sol". Det var också fler unga som spelade orgel.

I min morgontidning GP, stod det idag att i Göteborg är det babyboom. Det hade fötts över 11000 barn i Göteborg 2010. Så viktigt då med bra barn- och familjeverksamhet i våra kyrkor. Så viktigt då med familjegudstjänster där barnen är med och deltar aktivt i gudstjänsten. Även på TV.

Läs också här i internettidningen 7 om gudstjänsterna>>

Inga kommentarer: