15 mars 2009

Vad händer med Svenska kyrkans Webbsida?

Sitter och läser ikapp lite på olika bloggar och ser att Emanuel Karlsten den 12 mars skriver att Dagen gått om Svenska kyrkan som största kristendoms-site.

>>Läs Emanuels glädjeblogg här>>

OK - nu bara undrar jag - när skall det hända något på Svenska kyrkans webbsida? Ja, jag vet att det pågår ett arbete bakom kulisserna. Ja, jag vet att man tittar på organisation, upplägg och styrning. Ja, jag vet att man också håller på att jobba med intranätet. Ja, jag vet att det skall vara en dag tillsammans med stiftsstyrelserna i april. Men snälla nån! Jag vill se ett resultat på webbplatsen. Jag vill hitta det jag söker (ja, jag vet att de jobbar med sökfunktionen och har lovat att det skall ordnas under mars…)

Nog borde väl Svenska kyrkans webbplats vara större än Dagens - eller…?

OK - Dagen är en tidning, med nyheter och krönikor. Svenska kyrkan en stor organisation - men borde väl också kunna ta upp spännande ämnen som rör tro, kristendom och livet på ett sätt som gör att människor känner att man kan få svar där?

Bedöm själva de olika siterna…

www.svenskakyrkan.se
www.dagen.se

1 kommentar:

Anonym sa...

på kyrkomötet där det ställdes frågor om innehållet på websidan framkom det dessutom att svenskakyrkan.se är ett forum där de som skriver där endast uttrycker sina egna åsikter....frågar man vad svenska kyrkan står i en fråga....så får man en personlig åsikt som svar, inte vad kyrkan står för och vad vi gemensamt kommit fram till