22 jan. 2009

Men HALLÅ - eller…!

Vart har den här dagen tagit vägen? Jag förstår ingenting…?

Jag har inte hunnit blogga någonting efter våra kyrkodagar, känns det som. Jag vadar omkring i högar av papper och att göra-listor utan att få något gjort, känns det som. Har tusen saker i huvudet som flyger ut innan jag hunnit tänka klart, känns det som. Och näsan har börjat rinna - och det bara inte känns det som - utan det är ett faktum!

Nu skall jag inte beklaga mig mer. I tisdags var jag ju i Fässbergs församlingshem och träffade POSKare från Mölndal. Jag har lyckats skicka ut en utvärdering till alla som var med i Vadstena. Jag har börjat planera vad det skall stå i POSK-bulletinen som jag har för avsikt att skicka snart. Solen sken idag och jag fick mig faktiskt en promenad (första på … pinsamt länge) när jag gick för att i rollen som kyrkorådsordförande planerade nästa kyrkoråd, arbetsutskott samt hade strategisamtal med min kyrkoherde.

Jag har hunnit ögna igenom Kyrkans tidning idag och såg att det finns människor i riksdagen som tycker som jag i dödshjälpsfrågan. Nämligen att det borde handla om livshjälp istället för dödshjälp. >>Läs artikeln i Kyrkans tidning här>>
Läs också >>vad Dagens medicin skriver här>>

Jag har också uppdaterat vårt intranät idag med några underlag till den remiss som är ute hos stiftsstyrelser och domkapitel just nu angående vigselordning för homosexuella. På intranätet har jag också fyllt på med lite material från kyrkodagarna.

Sen får jag väl avsluta med en roligt bild från Parsmo som gör teckningar i tidningen Dagen. Det är med anledning av 118 800 lovar att man kan få svar på allt. Och säger om "Vem var Jesus?" "Sagan säger att han levde för 2000 år sedan och gick på vatten och hade sig".



>>Se Parsmos alla teckningar här>>

Inga kommentarer: