19 sep. 2008

Svenska kyrkans webbplats

I tidningen Dagen finns idag en debattartikel om Svenska kyrkan. Och hänvisning till vad det står om tro på Svenska kyrkans webbplats. Om den webbplatsen skulle jag kunna tycka mycket, men det skall jag inte göra nu.

Men jag skall ge ett förslag. I Göteborg har vi också en egen webbplats. Alla texter som publiceras där läses och godkänns av den kyrkoherde som är adjungerad i vårt informationsutskott. En slags pastoral granskare skulle man kunna säga. På det viset undviks många missförstånd och fel.

Jag tror personligen att detta är en gyllene väg att gå. Att ha en pastoral, teologisk granskare som ser över texterna. Då kommer diskussionen att hamna i rätt forum med en gång.

Så frågan jag måste ställa mig - vem är pastoral/teologisk granskare över texterna som publicerar på Svenska kyrkans webbplats?

Inga kommentarer: